مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» برج خلیفه بلندترین شاهکار دبی

با خرید تور دبی و سفر به دبی انتظار تماشای عجیب ترین و بلند ترین سازه های دست بشر را داشته باشید. همین سازه های فوق مدرن دلیلی برای محبوب شدن دبی بین گردشگران عادی و افراد مشهور شده است.

برج خلیفه طی 11 سال ساخته شد. یعنی سال 2004 شروع شد و در سال 2010 به اتمام رسید. علت نامگذاری برج خلیفه به این بابت است که در روز افتتاح برج شیخ محمد بن راشد آل مکتوم این برج را به بهره برداری رساند که به احترام او نام خلیفه را روی برج گذاشتند.

برج خلیفه از نظر معماری حدود 800 متر ارتفاع و 160 طبقه دارد.همچنین برج شامل هزاران آپارتمان مسکونی و اداری همراه با استخر و کتابخانه ای مخصوص اهالی برج و وجود هتلی با 160 اتاق در طبقه ی پایین آن است.

داشتن بزرگ ترین بالکن ، بیشترین طبقات ، بلندترین آسانسور باربری ، بلندترین برج در دنیا و ... همگی از جمله ترین های این برج هستند.

این برج توسط شرکت آمریکایی سام طراحی شده است که ترکیبی از معماری اسلام و صحرا میباشد. معماری مدرن و شگفت انگیز برج خلیفه باعث شده آن را نسبت به دیگر سازه های دبی متمایز کرده است. سازه ای که هر بیننده ای را مات و مبهوت خود میکند.

نکات جالبی درباره برج خلیفه:

  • برای مقاوم بودن برج در مقابل باد در ارتفاع 800 متری 40 بار تست  تونل باد روی آن انجام شده است.
  • از آنجایی که برج خلیفه بسیار بلند و بزرگ است برای تمیز کردن کامل آن حدود 2 ماه زمان لازم است.
  • برج خلیفه شامل چندین آسانسور است که با ورود به آنها میتوانید نمای بیرون را ببینید که سرعت این آسانسور ها ده متر بر ثانیه است.
  • برج خلیفه دارای 58 آسانسور و چندین پله برقی است.

 

با سفر به جزایر خلیج فارس از جمله سفر به دبی فرصت تماشای این سازه ی شگفت انگیز را از دست ندهید. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده