مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معبد بهشت در پکن

 

با سفر به چین و خرید تور پکن حتما از معبد بهشت دیدن کنید

معبد بهشت در پکن یکی از نقاطی است که توجه گردشگران را به خودش جلب کرده است این بنا از معبد شهر ممنوعه بزرگ تر و ازمعبد  قصر تابستانی کوچک تر است.

این معبد 2.700.000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1420 در سلسله ی مینگ ساخته شد.

گفته اند از آنجایی که امپراتوران چین خود را فرزند خدا میدانستند جرات نمیکردند که محل اقامت خود را از محل اقامت خدایشان یعنی شهر ممنوعه بزرگ تر بسازند.

در بیرون یکی از دروازه های این معبد به نام imperial vault  سه عدد سنگ انعکاس قرار گرفته که اگر رو به دروازه و روی سنگ اول بایستید و صحبت کنید یک انعکاس از صدای خود را میشنوید. به همین شکل اگر روی سنگ دوم یا سوم بایستید به ترتیب دو و سه انعکاس از صدای خود را میشنوید.

یکی دیگر از قسمت های مشهور و دیدنی این معبد دیوار انعکاس است . این دیوار 193 متر ارتفاع دارد اگر دو نفر در دو طرف این دیوار بایستند و کلمه ای به زبان بیاورند دیگری به وضوح آن را خواهد شنید که به علت تئوری امواج صدا است

سرو 9 اژدها یکی دیگر از قسمت های جالب این معبد است که علت نام گذاری آن به این خاطر بوده است که چنان شاخه های این سرو تو در تو است که انگار 9 اژدها در همم تنیده شده اند. گفته شده است که این درخت سرو بیش از 500 سال عمر دارد.

اگر به پکن سفر کردید بازدید از این معبد را فراموش نکنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده